CED presenteert kunstmatige intelligentie in schadebehandeling

Op 15 en 16 november vindt in München de DIA Munich plaats. DIA staat voor Digital Insurance Agenda. Tijdens dit congres presenteren insurtechs zich. Een van de Nederlandse bedrijven die zich presenteren is CED. Het bedrijf toont zijn kunstmatige intelligentie toepassing in het schadebehandelingspakket CED Connect.

Bij DIA gaat het om noviteiten die zich ook in de praktijk bewijzen. CED presenteert CED Connect. "Een voorbeeld van insurtech uit eigen huis waarmee nu al 6 van de 10 schadeclaims volledig geautomatiseerd kunnen worden afgehandeld. Duurt de afhandeling van de gemiddelde autoschade nu vaak nog zo’n 36 dagen, tijdens de ‘Show & Tell’ laten Hamza Jap-Tjong en Adel Kadric, business developers van CED, zien dat met de inzet van artificial intelligence (AI) de doorlooptijd nog maar 5 minuten is", aldus CED. 

“Onze ambitie is om door technologie zoveel mogelijk manuele en tijdsintensieve handelingen in een schadeproces overbodig te maken”, aldus CED-commercieel directeur Marcel van Dijk. “We zijn al heel ver, maar we willen het liefst uitkomen op een aandeel van 99% volledig geautomatiseerd afgehandelde schades. Met het toevoegen van artificial intelligence in CED Connect zetten we daarin een grote stap voorwaarts. Hiermee kunnen we schadehoogtes straks geautomatiseerd gaan calculeren puur op basis van foto’s en kunnen we fraudetriggers nog beter signaleren. Het gebruik van AI is het meest concreet voor autoschades. Maar het is een kwestie van tijd, totdat AI op alle schadedomeinen zijn intrede zal doen”, aldus Marcel van Dijk.

 
Jan Schrijver; bron afbeelding CED
Geplaatst op 10-11-2017