NN boekt winstgroei in derde kwartaal

De operationele winst van de NN Group is gestegen van 319 miljoen euro in het derde kwartaal van 2016 naar 431 miljoen euro in het derde kwartaal van 2017. De netto winst nam toe van 436 miljoen euro tot 734 miljoen euro.

De winstgroei kon worden gemaakt, niettegenstaande het feit dat het Nederlandse schadebedrijf lagere resultaten boekte.

Dit is voor de tweede maal dat in de kwartaalcijfers het in april 2017 overgenomen Delta Lloyd is meegenomen in de cijfers. Belangrijke stappen voorwaarts in het integratieproces zijn de gestarte transformatie van het merk Delta Lloyd naar NN en de ontwikkeling van nieuwe producten door de gecombineerde front offices.


De cijfers van NN Group betreffen activiteiten in 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal landen en in Japan. De groep telt in het totaal ongeveer 17 miljoen klanten. NN Group's belangrijkste merken zijn Nationale-Nederlanden, NN, Delta Lloyd, NN Investment Partners, ABN AMRO Verzekeringen, Movir, AZL, BeFrank en OHRA. 

Jan Schrijver; bron foto NN Group (gebouw Haagse Poort)
Geplaatst op 16-11-2017