TVM gestart met eigen alarmcentrale

TVM verzekeringen heeft vandaag een persbericht doen uitgaan waarin wordt gemeld dat met ingang van 1 januari 2018 met een eigen alarmcentrale wordt gewerkt. Als reden wordt gegeven, dat de verzekeraar hiermee "nog slagvaardiger klanten wil kunnen bijstaan bij acute hulpverlening bij schades".

"TVM assistance kan worden ingeschakeld voor directe hulp en deskundige medewerkers zetten zich in om de verzekerde weer zo snel mogelijk mobiel te krijgen", aldus de verzekeraar. TVM-CEO Arjan Bos: “In transport is tijd geld. Als gespecialiseerde transportverzekeraar weten we dat als geen ander. Daar is ook de inzet van TVM assistance 24/7 op gericht. Op onze mensen kan de klant rekenen. Denk hierbij aan berging, repatriëring, diefstal van voertuig, persoonlijke hulp bij ziekte of ongeval in het buitenland, ladingschade met bederfelijke producten of bij brand aan het bedrijfsgebouw.” 

"De opzet van TVM verzekeringen past in de strategische visie van het bedrijf voor de komende jaren, waarin het bieden van toegevoegde waarde voorop staat. De grootste gespecialiseerde transportverzekeraar wil zich juist door kwaliteitsimpulsen onderscheiden in een markt met prijsvechters. TVM verzekeringen ziet een goede hulpverlening als een van haar kernprocessen en wil dat nog meer versterken door de meldingen via een alarmcentrale in eigen huis te houden."

Tot 1 januari werkte TVM samen met een aantal alarmcentrales. TVM verzekeringen geeft aan de eerste verzekeraar in het beroepsgoederenvervoer te zijn met een eigen centrale, gekoppeld aan een netwerk met erkende bergers en andere specialisten.

De noodknop in de app die de chauffeurs ter beschikking hebben, de Trucker App, staat rechtstreeks in verbinding met TVM assistance. 

Vorige maand meldden wij reeds het voornemen van TVM om de alarmcentrale in eigen huis te nemen.
Jan Schrijver; bron gegevens en afbeelding TVM
Geplaatst op 08-01-2018