Online campagne FOCWA Schadeherstel

Op het FOCWA congres van 4 oktober in de Rijtuigenloods in Amersfoort wordt een nieuwe consumentencampagne gelanceerd. Met deze campagne wordt de consument geïnformeerd over het belang van veilig en vakkundig autoschadeherstel: dat waar de FOCWA schadehersteller voor staat.

De campagne heeft een sterke focus op online: “We willen daar zijn waar de consument een schadehersteller zoekt; dat is anno 2017 vooral online”, legt directeur FOCWA Schadeherstel Femke Teeling uit. De nieuwe campagnewebsite die op 4 oktober live zal gaan, vormt het hart van de campagne. De bezoeker ziet in één oogopslag welke FOCWA schadeherstellers in zijn regio gevestigd zijn, inclusief contactgegevens, website en openingstijden. Femke Teeling: “We willen naast het vergroten van de naamsbekendheid, de online vindbaarheid van FOCWA bedrijven vergroten en meer online leads genereren voor onze leden. Zo kunnen zij nog meer profiteren van deze campagne.” Ook biedt de website algemene informatie over autoschade en een ‘eerste hulp bij schade’-stappenplan.

Daarnaast is een aantal webcommercials gemaakt die het vakmanschap van de FOCWA schadehersteller benadrukken – ‘schade herstellen zit ons in het bloed’. De filmpjes zullen onder meer via de website, Facebook, YouTube en AdWords worden gepromoot. Ook retargeting is onderdeel van de campagne. “Door specifiek te targeten op basis van online zoekgedrag, kunnen we consumenten met autoschade relevante informatie bieden op het juiste moment.” FOCWA biedt bovendien concrete online tools, die leden kunnen gebruiken om consumenten in de lokale markt te bereiken met de nieuwe campagneboodschap. 


Jan Schrijver
Geplaatst op 29-09-2017


Share on: