Aon rondt overname UMG af

Aon Nederland heeft Unirobe Meeùs Groep (UMG) overgenomen van AEGON. De voorgenomen overname kon definitief gemaakt worden na het positieve advies van de ondernemingsraden en na de noodzakelijke goedkeuringen te hebben verkregen van de Autoriteit Consument & Markt en de AFM. Aegon- en Aon-bestuurders hebben de transactie met hun handtekeningen bekrachtigd.

Op de foto het officiële tekenmoment van de overname van UMG door Aon, met van links naar rechts Rutger Zomer, CFO Aegon Nederland, Maarten Edixhoven, CEO Aegon Nederland, Marc van Nuland, CEO Aon Risk Solutions en Rogier Sparreboom, CFO Aon Benelux.

"De overname markeert het begin van een nieuw tijdperk en is de grootste in zijn soort in de Nederlandse intermediaire markt", aldus Aon. "Klanten van Aon en UMG worden bediend door de marktleider in alle business-to-business marktsegmenten in Nederland. Door de bundeling van krachten wordt met name de positie van het bedrijf binnen het mkb en de consumentenmarkt versterkt. Klanten profiteren van de kracht van een grote risico- en verzekeringsadviseur met een uitgebreid productportfolio, internationale kennis en ervaring, en lokale aanwezigheid. De schaalgrootte van de nieuwe organisatie brengt bovendien meer inkoopkracht met zich mee en mogelijkheden om nog meer te investeren in technologie, talent en innovatie."

“Bedrijven krijgen steeds meer te maken met nieuwe risico’s. Organisaties die internationaal opereren, zijn gebaat bij kennis van de lokale markt. Om succesvol te ondernemen is dus een adviseur nodig die de wereld van de lokale ondernemer én de wereld van de internationale risico’s goed kent,” zegt Marc van Nuland, CEO Aon Risk Solutions en Country Manager van Aon Nederland. “Beide bedrijven hebben van oorsprong Nederlandse wortels en staan middenin de samenleving.”

“Risicomanagement gaat over veel meer dan verzekeren, we willen klanten totaaloplossingen bieden,” zegt Coen Mom, CEO van UMG. “Met de overname door Aon vinden onze klanten straks alle expertise die voor hen relevant is onder één dak. Wat daarbij helpt is dat bij beide organisaties de persoonlijke relatie met klanten voorop staat.”

Zowel de overnemende als de overgenomen partij heeft eeuwenoude wortels in ons land. Voor Aon is dat het jaar 1688, toen de eerste Nederlandse polis werd afgesloten door Evert van Heijningen, die een verzekering verkocht aan de VOC. Daaruit zou uiteindelijk en na talloze fusies in 1972 Hudig-Langeveldt Groep ontstaan, om in 1991 deel te gaan uitmaken van de wereldwijd werkende Amerikaanse assurantiemakelaar Aon. 1890 is de oudste wortel van UMG. In Rotterdam richtte toen Nico Kröller het bedrijf N.E. Kröller & Co op. Deze visual laat meer zien van de ontstaansgeschiedenis van Aon Nederland. De nieuwe Aon-organisatie zal zich met twee clusters profileren: één die alle kennis bundelt van consumenten en het midden- en kleinbedrijf en één met een sterke focus op grote ondernemingen en multinationals.
 
Jan Schrijver; bron foto en visual Aon
Geplaatst op 01-11-2017


Share on: