Referentiecasus over: DAK live met Postex

DAK Intermediairscollectief is van het najaar als eerste CCS Level7 gebruiker in Nederland gestart met 'digitale postverzending en online betaalgemak' via Postex. De implementatie is uitgevoerd in samenwerking met Bugs Business. DAK is inmiddels enige tijd live met het platform van Postex en is het gebruik ervan aan het opschalen. Op basis van de opgedane praktijkervaring hebben Postex, Bugs Business en DAK deze week een referentiecasus online gezet.
Bij DAK heeft bij de keuze voor Postex en de implementatie ervan zowel de eindklant als de adviseur centraal gestaan. “De combinatie van een digitaal afleverproces waarbij gemakkelijk via iDEAL betaald kan worden, was een minimale vereiste. Daarnaast moest de klantbeleving optimaal blijven, dus look en feel van de verzekeringsadviseur heeft een prominente plaats gekregen”, aldus Tim Rijvers, algemeen directeur van DAK. Robin Koele (foto), controller DAK, voegt hieraan toe: “Vanuit het oogpunt van efficiency én het verhogen van onze toegevoegde waarde voor adviseurs is handmatige postverzending met Postex vervangen door STP klantcommunicatie. Doordat eindklanten eenvoudig en online kunnen betalen maken we het leven van onze klanten nog gemakkelijker.”
ANVA was het eerste systeemhuis dat op initiatief van en in samenwerking met serviceprovider RISK Verzekeringen koppelingen tot stand bracht vanuit het systeem. Daarna volgde ook systeemhuis Unit4 met het bouwen van de koppelingen met Postex voor de gebruikers van het Unit4-pakket. Inmiddels zijn er een flink aantal ANVA-gebruikers alsook Unit4-gebruikers die gekoppeld hebben met Postex en aldus een poststroom geheel of ten dele hebben gedigitaliseerd. Voor de gebruikers van CCS Level7 is de koppeling gebouwd door Bugs Business, een al jaren in CCS-systemen gespecialiseerd consultancybedrijf. De eerste CCS-gebruiker die live ging is DAK, dat geleidelijk aan de digitale poststroom verhoogt. Inmiddels zijn ook CCS-gebruikers Woongarant Volmacht en Gana Adviesgroep live met Postex en is het assurantiebedrijf Claeren Risicobeheersers bezig met de implementatie. "Naar verwachting volgen binnen afzienbare tijd nieuwe klanten die in zullen stappen op de bewezen oplossing", zegt Hans de Wit, commercieel directeur bij Postex Nederland B.V.
Nu er inmiddels praktijkervaring is opgebouwd met de implementatie en vervolgens het gebruik van Postex, wil men door het online zetten van een referentie-casus de overige CCS-gebruikers zo goed mogelijk informeren over de mogelijkheden. Daarvoor is met DAK gekozen voor een partij van omvang. In 1981 is de organisatie ontstaan toen een paar intermediairs samen DAK starten, in aanvang als ‘postenbank’. Inmiddels is DAK een serviceprovider die in de breedte diensten aanbiedt, waarvan ongeveer 1.500 assurantiekantoren lid zijn. Recent won DAK de ‘Gouden Lotus Award Innovatie & Dienstverlening’. Enkele kengetallen over DAK: 11 volmachten, meer dan 120 provinciale aanstellingen, 100 man personeel, gevestigd in Nieuwegein.
De referentiecasus vindt u onder deze link.
Jan Schrijver; bron gegevens Postex
Geplaatst op 14-02-2018
< VorigeVolgende >
Share on: