a.s.r. Vitality Motivatieweken op Utrecht CS

Op Blue Monday, de ‘meest deprimerende dag van het jaar’, dreigen allerlei goede voornemens te sneuvelen. Dat is reden voor a.s.r. om met a.s.r. Vitality zo veel mogelijk mensen te helpen om niet alleen vandaag, maar óók de rest van het jaar fit en vitaal te blijven. Op Utrecht CS is vanochtend de aftrap gegeven voor de a.s.r. Vitality Motivatieweken.

Treinreizigers worden de hele week met allerlei sportieve activiteiten gestimuleerd om meer te bewegen. Uiteraard wordt elke inspanning beloond, want juist nu komt het er voor veel mensen op aan om vast te houden aan hun voornemen om gezonder te gaan leven. De a.s.r Vitality Motivatieweken zijn onderdeel van een campagne waarmee a.s.r. werkgevers wil helpen hun medewerkers zowel op de werkvloer als na werktijd fit en vitaal te houden.

In de maand dat zij dit het hardst nodig hebben, wil a.s.r. zo veel mogelijk mensen een steuntje in de rug geven. Tijdens de a.s.r. Vitality Motivatieweken krijgen werkgevers en hun medewerkers een kick-start voor het nieuwe jaar. Onder meer door digitale inspiratiesessies met topsporters, sportieve beloningen en allerlei sportieve challenges. Werkgevers kunnen hun werknemers vier weken lang motiveren met uitdagingen van de a.s.r. Vitality Kraskalender. Denk hierbij aan uitdagingen als ‘haal vandaag 10.000 stappen’, ‘doe vandaag een wallsit van 1 minuut’ of ‘maak vandaag een lunchwandeling’. Ook zijn allerlei beloningen te krassen, zoals een bootcamp met het team, een Healthy Snackbox of een pingpongtafel voor op kantoor. Op deze manier maken werknemers kennis met a.s.r. Vitality, een gezondheidsprogramma dat mensen op een positieve manier stimuleert om meer te bewegen en gezonder te leven.
 

Van gezondheidscheck tot ‘kantoor-work-out’
Als opwarmer voor de a.s.r Vitality Motivatieweken vond vandaag de kick-off op Utrecht CS plaats. Zo worden treinreizigers op hun weg naar het station uitgedaagd niet de roltrap, maar de trap bij het Jaarbeursplein te nemen. Verder kunnen reizigers de hele week terecht in de a.s.r. Vitality pop-up store. Hier kunnen zij hun ‘Vitality leeftijd’ checken en onder begeleiding van een gezondheidscoach ontdekken hoe vitaal ze zijn. Ook kunnen zij genieten van een stoelmassage of een ritje op de ‘Smoothie-fiets’ maken. Deze hometrainer is gekoppeld aan een blender en door te fietsen mixen zij als beloning hun eigen smoothie. Ook worden bezoekers op het perron op verschillende manieren aangemoedigd om in beweging te komen. Alle inspanningen worden vastgelegd en deelnemers kunnen hun foto’s direct delen op Instagram.

 

Over a.s.r. Vitality
Vitality is ontwikkeld door de Zuid-Afrikaanse verzekeraar Discovery en is inmiddels in 22 landen succesvol met ruim 11 miljoen leden. a.s.r. Vitality is een gezondheidsprogramma - gebaseerd op gedragswetenschap - dat klanten op een positieve manier stimuleert om meer te bewegen en gezonder te leven. En om het bewegen ook vol te houden. a.s.r. biedt dit programma samen met Discovery exclusief in Nederland aan klanten aan met een arbeidsongeschiktheids- of een zorgverzekering van De Amersfoortse of Ditzo. Klanten die ervoor kiezen om een lidmaatschap af te sluiten bij a.s.r. Vitality en te gaan bewegen, komen in aanmerking voor week-, maand- en jaarbeloningen. In de vorm van cadeaus en zelfs een gedeeltelijke teruggave van de (aanvullende) verzekeringspremie. Meer informatie is te vinden op www.asr.nl/vitality

 

Geplaatst op 20-01-2020

< VorigeVolgende >


Share on: