Aegon-medewerkers aan de slag voor familie en vrienden in financiële nood

Medewerkers van Aegon kunnen een training van het Nibud volgen waarin zij leren mensen in hun omgeving te helpen bij financiële problemen. De kans dat familie of vrienden het als gevolg van de coronacrisis moeilijk hebben of krijgen is groot. De hulp is bedoeld om problematische schulden te voorkomen.

Het coronavirus richt grote menselijke en financiële schade aan. De kans dat straks familie of vrienden in je eigen omgeving het straks moeilijk hebben met hun financiële situatie is helaas groot. Medewerkers van Aegon mogen daarom onder werktijd de online training “Hulp bij je geldzaken” van het Nibud volgen. Daarmee kan je – nu al of straks – mensen in je eigen omgeving helpen met hun financiën. De hulp is vooral bedoeld om te voorkomen dat een eerste onbetaalde rekening uiteindelijk leidt tot oplopende, problematische schulden.
 
Acht lessen
De online training is speciaal voor Aegon-medewerkers aangepast en bestaat uit acht lessen. In de training leer je hoe je iemand kunt helpen met het creëren van overzicht en het maken van keuzes. Je leert ook wat je als vrijwilliger wel en niet kunt doen en je krijgt informatie over het pakket aan noodmaatregelen van de overheid. De training leidt mensen niet op tot professioneel financieel adviseur.
Maarten Edixhoven, CEO van Aegon Nederland: “Onze medewerkers hebben natuurlijk affiniteit met financiële dienstverlening, maar zijn lang niet allemaal geschoold in het geven van praktische hulp bij geldzaken. De Nibud-training geeft het benodigde zetje om wat te kunnen betekenen voor je eigen omgeving. De coronacrisis is al erg genoeg, we moeten alles op alles zetten om verdere financiële ellende bij mensen te voorkomen.” 
 
Driehonderd medewerkers
Het Nibud omarmde het initiatief van Aegon al snel en paste zijn bestaande training erop aan. Nibud-directeur Arjan Vliegenthart: “Wat ontzettend goed om dit in deze tijd te doen. Van onze kant zullen we alle inzet tonen om er iets heel moois van te maken. En laat ik eraan toevoegen: we willen dit ook graag aanbieden aan andere bedrijven in de financiële sector.” 
Inmiddels zijn bijna driehonderd medewerkers van Aegon en haar dochterondernemingen aan de slag gegaan met de online training van het Nibud. De verwachting is dat de coronacrisis nog lang doorwerkt in de huishoudportemonnee van Nederlanders, vandaar dat Aegon zoveel mogelijk medewerkers de gelegenheid wil geven de training te volgen.
Geplaatst op 06-05-2020

< VorigeVolgende >


Share on: