INSHUR benoemt Anna Maria van Leeuwen tot regionale manager

INSHUR heeft vandaag de benoeming van Anna-Maria van Leeuwen als Insurance Operations Manager bekendgemaakt. Het digitale platform voor taxiverzekeringen is in augustus 2020 in Nederland gelanceerd. INSHUR trok direct na de lancering al veel bezoekers en is gaan samenwerken met Van Ameyde voor de lokale klantenservice en schadeafhandeling.

Twaalf weken na de lancering van INSHUR schetsen de bezoekersaantallen en de reacties van chauffeurs een duidelijk beeld. Een paar uur na de start werd de eerste verzekering afgesloten. De website van INSHUR telt nu meer dan 13.000 bezoeken en meer dan 1.800 offerteaanvragen. Op Trustpilot beoordelen klanten het product met 'excellent'.
 
Anna-Maria van Leeuwen versterkt het bedrijf met 20 jaar ervaring in verzekeringen, juridische zaken en met name de laatste jaren in de ‘startup’ van bedrijven. Ze heeft gewerkt voor grote namen als Aon en ING, maar ook voor specialisten als PartnerRe en Castel Underwriting. Van Leeuwen gaat het Nederlandse bedrijf leiden. Ze is verantwoordelijk voor de groei van het huidige taxiproduct en voor de ontwikkeling van nieuwe aan autoverzekering gerelateerde producten. Met het oog daarop zal Van Leeuwen een specialistisch team opbouwen. 
 
Over haar benoeming zegt Van Leeuwen: “De digitale verschuiving is in veel fintechsectoren en vooral verzekeringen in een stroomversnelling geraakt. Ik ben enorm onder de indruk van de groei van INSHUR in New York, het Verenigd Koninkrijk en nu in Nederland. Het door INSHUR ontwikkelde digitale verzekeringsplatform zorgt ervoor dat producten in recordtijd worden ontwikkeld en gelanceerd. Wij zorgen voor gezonde concurrentie op deze commerciële autoverzekeringsmarkt. Ik ben heel blij deel uit te maken van het INSHUR team.”
 
Een tweede aankondiging betreft de strategische samenwerking met Van Ameyde, de Europese marktleider op het gebied van verzekeringsdienstverlening en claims management. Van Ameyde zit op één lijn met het digitale DNA van INSHUR en levert de vergaand geautomatiseerde Claims Suite. Daarmee is bij een ongeval of schade de chauffeur zo kort mogelijk van de weg. In deze sector heeft ieder moment dat de chauffeur niet op de weg zit, gevolgen voor zijn inkomen. Deze oplossing maakt gebruik van het digitale platform en het netwerk van herstelbedrijven van Fixico. Daarmee wordt het herstelproces van begin tot eind gestroomlijnd en getransformeerd. Chauffeurs melden hun schade eenvoudig online en schadebehandelaars bepalen de optimale hersteloplossing voor iedere schade. 
 
Dan Bratshpis, CEO van INSHUR, zegt: “Dit momentum en de groei van ons team in een strategisch belangrijk land bekronen een uitdagend maar voor INSHUR heel succesvol jaar. Ondanks de externe factoren waar we allemaal mee te maken hebben gehad, hebben wij gedaan wat we van plan waren. En dat is het lanceren in nieuwe landen en het uitbreiden van relaties met belangrijke nieuwe partners, waaronder de eerder al aangekondigde samenwerking met verzekeraar WAKAM en nu Van Ameyde. Het succes in Nederland is een fantastische uitgangspositie voor digitale innovatie op de verzekeringsmarkt voor chauffeurs en geeft ons een Europese basis voor uitbreiding in 2021.”
 
Michael Akerboom, Associate Director Business Development van Van Ameyde, zegt: “INSHUR is een geweldige oplossing voor dat deel van de markt waarvoor het traditioneel moeilijk was om een betaalbare verzekering krijgen. Wij zijn zeer verheugd dat we INSHUR met onze lokale kennis, ervaring en technologie en in samenwerking met Fixico kunnen helpen succesvol te zijn in deze markt.”
 
Derk Roodhuyzen de Vries, CEO en medeoprichter van Fixico, zegt: “Uber chauffeurs zijn al gewend te werken met de meest geweldige tech die er is. Wij zijn enorm blij dat wij hun een naadloos herstelproces kunnen bieden, als onderdeel van de volledig digitale verzekeringservaring die wij samen met INSHUR en Van Ameyde hebben gecreëerd.”
 
Geplaatst op 04-12-2020


Share on: