Aon lanceert CareToDrive

Aon lanceert een nieuwe oplossing voor de Nederlandse markt: CareToDrive. Aangesloten autodealers bieden hiermee een tweedehandsauto aan gecombineerd met een abonnement zodat de autobezitter geen zorgen meer heeft over onverwachte kosten. Een alternatief voor private lease, maar dan zonder BKR-registratie.

Een vast bedrag per maand 
De oplossing is bedoeld voor particulieren die een tweedehands personenauto aanschaffen tussen de drie en acht jaar oud met maximaal 100.000 kilometer op de teller. “Eén van de grootste ergernissen is dat je tijdens een apk-keuring of periodieke onderhoudsbeurt geconfronteerd wordt met onverwacht hoge kosten. Het is niet voor niets dat private lease steeds populairder wordt. Met CareToDrive bieden we via de autodealer dezelfde zekerheid voor een vast bedrag per maand, maar dan met je eigen tweedehandsauto en zonder een BKR-registratie", zegt Robert Spaan, managing director business development bij Aon. Met CareToDrive worden onverwachte reparaties aan mechanische en elektrische onderdelen, periodiek onderhoud, slijtage, APK, pechhulp en vervangend vervoer gedekt voor een vast bedrag per maand én kan op basis van data preventief onderhoud worden uitgevoerd door dealers.
 
Ruime dekking zonder eigen risico en limiet
Alle mechanische en elektrische onderdelen zitten in de dekking, onderdelen aan de ‘buitenkant’ van de auto zoals glas, banden en de lak niet. Van beperkingen zoals een eigen risico en een claimlimiet is geen sprake. De nieuwe oplossing wordt via geselecteerde autodealers in abonnementsvorm verstrekt aan klanten die een tweedehandsauto aanschaffen, waarbij de hoogte van het maandbedrag afhangt van factoren zoals de leeftijd van de auto, het aantal gereden en verwachte kilometers, het type voertuig en de eventuele aanwezigheid van fabrieksgarantie.
 
Voorkomen dat je met pech strandt
Met CareToDrive wordt daarnaast een innovatieve stap gezet in het wagenonderhoud. Iedereen die een abonnement afsluit, krijgt een kastje in de auto ingebouwd waarmee allerlei technische data en het rijgedrag wordt bijgehouden. Op basis hiervan kan de dealer de klant ontzorgen door tijdig onderhoud of reparaties in te plannen, nog voordat een mogelijk defect ontstaat en je onderweg met pech strandt.

Volgens Spaan is CareToDrive voor zowel autobezitters als dealers een flinke verbetering: “Als autobezitter heb je vaak te maken met verschillende partijen die bijvoorbeeld schade repareren of pechhulp vergoeden. Met CareToDrive is dat verleden tijd en kun je bij de dealer terecht met al dit soort situaties.”
Geplaatst op 15-03-2021

< VorigeVolgende >


Share on: