10 jaar Zicht, 100 jaar ervaring
Op maandag 19 april 2021 viert Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs dat hun naam 10 jaar bestaat. Tien jaar geleden werden de naam en het gouden logo op feestelijke wijze onthuld aan de medewerkers, die tot die tijd onder verschillende merknamen werkten. Ondertussen zijn alle medewerkers het erover eens: “We zijn één Zicht”.
Foto: Linkedin100 jaar ervaring
Het motto van dit jubileum is ‘10 jaar Zicht, 100 jaar ervaring’. “Meer dan 115 jaar geleden werd de eerste voorganger van Zicht opgericht”, vertelt algemeen directeur Lia Polano-Wijgers. “In deze tijd waren de kantoren vooral lokaal actief. Uiteindelijk zijn 80 kantoren gaan samenwerken en in 2011 is Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs opgericht. Nog altijd zijn de Zicht-kantoren geworteld in de eigen regio, maar benutten wel de mogelijkheden van nauwe onderlinge samenwerking.”
Samenwerking door het hele land
“De landelijke samenwerking zorgt voor een sterkere positie in de markt, maar zorgt vooral voor een betere dienstverlening voor de klant”, vervolgt Lia. “De samenwerking is de afgelopen tien jaar echt fors verbeterd. We zijn nu één Zicht. Deskundigheid en ervaring is breed toegankelijk binnen het bedrijf en zaken zoals het online contact via webcare pakken we efficiënt centraal op.”
Duidelijk
In de afgelopen tien jaar heeft Zicht mooie stappen gezet als het gaat om de kwaliteit van dienstverlening. “Een voorbeeld hiervan zijn onze zogeheten ‘risicoverkenners’ en adviesrapporten. Dit zijn rapporten op maat waarmee onze adviseurs op een makkelijke en inzichtelijke manier in kaart brengen welke risico’s de klant loopt. Zo kunnen onze klanten bewuste keuzes maken of ze een verzekering, hypotheek of pensioenregeling willen afsluiten die past bij hun situatie”, vertelt commercieel directeur Remco Baten.
Betrokken
Verder zegt Remco: “Wat in al die jaren niet is veranderd, is de betrokkenheid van onze medewerkers bij hun klanten. Dat zien we terug in de vaak jarenlange relaties die de adviseurs met hun klanten hebben. Bij Zicht krijgen klanten een eigen persoonlijk adviseur. Zo kennen onze adviseurs de klant door en door en weten ze precies wat er speelt. Ook stimuleren we actief de ondernemersgeest van onze medewerkers. Daarmee geven we iedere dag onze dienstverlening voor de klanten een positieve impuls, bijvoorbeeld met innovatieve oplossingen en een proactieve aanpak.”
“Met die combinatie van persoonlijk contact, onderdeel van het Zicht-DNA, en een proactieve houding maken we echt het verschil voor onze klanten”, concludeert hij met gepaste trots.
Gelukkig werken
Niet alleen klanten, ook medewerkers weet het bedrijf aan zich te binden. Zicht heeft ‘gelukkig werken’ hoog in het vaandel. Dat betekent dat er naast bijvoorbeeld doorgroeimogelijkheden, volop aandacht is voor de mens achter de medewerker. Dat resulteert in een constante hoge medewerkerstevredenheidsscore en jarenlange dienstverbanden.
Lia sluit af: “Met dit stevige fundament hebben we alle vertrouwen in de toekomst, waarin we volop investeren. Op naar de volgende 10 … wat zeg ik, 100 jaar!”
Geplaatst op 19-04-2021
< VorigeVolgende >
Share on: