Stern stroomlijnt schadeproces met SaaS-platform van Openclaims

Openclaims, het SaaS-platform voor claims en repair management, start met het leveren van zijn software aan Stern, een van Nederland's grote automotive concerns. Door gebruik te maken van het Openclaims platform zet Stern in op het verder digitaliseren en verbeteren van zijn diensten richting zijn klanten, dealers en schadeherstelvestigingen.

Stern vertegenwoordigt achttien automerken, biedt voertuigen van deze merken via verschillende type diensten aan en bedient op deze manier een breed klantenbestand. Het platform van Openclaims geeft Stern de tools in handen om al zijn klanten nog beter te kunnen ondersteunen bij een onverhoopte schade aan een voertuig. Voor Openclaims is de samenwerking met Stern een belangrijk moment. Hiermee meldt de scale-up zich nog nadrukkelijker als SaaS-leverancier op de automotive markt. 


Betere dienstverlening en meer grip op de schadestroom 
Door het leveren van zijn software, geeft Openclaims Stern de mogelijkheid om zijn klanten een volledig digitaal en uniform proces te bieden, van schademelding tot de distributie binnen het eigen netwerk van schadeherstelbedrijven. Deze digitale manier van schademelden en distribueren leidt naast een sneller en duidelijker proces voor de klant ook tot meer grip op de schadestroom en kan op een later tijdstip door middel van filtering eenvoudig worden ingericht op basis van merkerkenning of complexiteit. Dit betekent enerzijds dat klanten van Stern volledig worden ontzorgd en kan anderzijds het schadeproces efficiënter worden ingericht. 


“Door het gebruik van het Openclaims platform voor onze schadeafwikkeling komen alle schades op eenzelfde manier en met een compleet schadedossier binnen. Dit zorgt ervoor dat we ontzettend veel data kunnen verzamelen en zo het proces nog beter kunnen laten aansluiten op de wensen van onze klanten”, zegt Guus Baris, directeur schadeherstel van Stern. 


Ook Mick Steffens, Head of Sales bij Openclaims, geeft aan erg verheugd te zijn over de samenwerking met één van de meest vooraanstaande automotive bedrijven uit Nederland. “Stern is al tijden een van de meest vooruitstrevende automotive concerns binnen Nederland en vanzelfsprekend zijn wij erg trots dat zij kiezen voor ons platform. Naast dat Stern een belangrijke klant is voor ons, geeft dit ook aan dat onze oplossingen in groeiende mate aansluiten op de ontwikkelingen en vraag binnen de automotive markt.” 


De samenwerking tussen Openclaims en Stern gaat officieel van start op 29 november 2021.

Geplaatst op 24-11-2021




Share on: