Nieuwe samenwerking Soepel en AnsvarIdéa voor laaggeletterden

In Nederland hebben meer dan 2 miljoen mensen moeite met lezen en schrijven. Dit heeft grote gevolgen voor de wijze waarop zij kunnen functioneren in de maatschappij en zich verzekeren voor alledaagse risico’s.

Soepel vindt dat het afdekken van hun risico’s met gewoon goede en begrijpelijke verzekeringen eenvoudig toegankelijk moet zijn. Zonder dat ze afhankelijk zijn van de hulp van anderen. 
 
Mieke Dadema heeft Soepel opgericht en verwacht in 2022 de eerste klanten te kunnen bedienen. “Bij Soepel is het ons doel om mensen die moeite hebben met lezen en schrijven al het 'gedoe' rondom schadeverzekeringszaken uit handen te nemen. Zorgen dat onze klanten goed verzekerd zijn en krijgen waar ze recht op hebben, zonder dat hun laaggeletterdheid ze daarbij in de weg zit. Erkennen welke problemen onze klanten tegenkomen en die oplossen! Zodat zij zelf weer in regie komen als het gaat om hun verzekeringen en recht op schadevergoeding.” 
 
Mieke Dadema werkt al jaren in de verzekeringssector. Toen zij in 2021 haar huis kocht, kwam zij in contact met een schilder. Hij bleek niet te kunnen lezen. Nadat zij elkaar gesproken hadden over de problemen die hij dagelijks tegenkomt, was het zaadje gepland. Iets doen voor een ander, helpen als dat kan, dat is een belangrijke drijfveer voor Mieke. Dus hier moet toch ook iets om te verzinnen zijn? Vervolgens heeft zij, met behulp van de kennis en kunde van vrienden en bevriende vakgenoten, een plan uitgewerkt. Dat plan is Soepel geworden. Naast het werk voor haar bedrijf Draadconsultancy stopt Mieke al haar tijd en energie in het opzetten van deze nieuwe organisatie.
 
Peter van Geijtenbeek, CEO van AnsvarIdéa: “Toen wij in contact kwamen met Mieke en hoorden over Soepel, wilden wij graag dit initiatief steunen als partner en volmachtverlener. Met de kennis en ervaring die wij hebben in particuliere schadeverzekeringen voor heel diverse doelgroepen, verwachten we hier een goede bijdrage aan te kunnen leveren. Bovendien past dit initiatief bijzonder goed bij ons streven naar maatschappelijk betrokken ondernemen.”
 
Soepel en AnsvarIdeá gaan de komende tijd verder de wensen van de doelgroep onderzoeken, de verzekeringsproducten ontwikkelen en een geschikt platform hiervoor implementeren. 
 
Via LinkedIn van Soepel kan men de ontwikkelingen volgen. De verwachting is dat Soepel dit najaar op de markt zal komen.
 
“Samen gaan wij werken aan een betere toegankelijkheid van schadeverzekeringen.”

Soepel
Het doel van Soepel is om mensen die moeite hebben met lezen en schrijven al het “gedoe” rondom schadeverzekeringszaken uit handen te nemen. Zorgen dat onze klanten goed verzekerd zijn en krijgen waar ze recht op hebben, zonder dat hun laaggeletterdheid ze daarbij in de weg zit. 
Geplaatst op 01-04-2022


Share on: