Spotr een van de winnaars van de Zurich Innovation Championship

Spotr, een Nederlandse scale-up die met behulp van AI digitale inspecties van vastgoedportefeuilles op schaal uitvoert, is geselecteerd als een van de winnaars in de prestigieuze Zurich Innovation Championship 2023. De winnaars werden officieel bekendgemaakt op maandag 22 mei in Zurich; een belangrijke mijlpaal in Spotr’s missie om een revolutie teweeg te brengen in de verzekeringssector.

Spotr, een Nederlandse scale-up die met behulp van AI digitale inspecties van vastgoedportefeuilles op schaal uitvoert, is geselecteerd als een van de winnaars in de prestigieuze Zurich Innovation Championship 2023. De winnaars werden officieel bekendgemaakt op maandag 22 mei in Zurich; een belangrijke mijlpaal in Spotr’s missie om een revolutie teweeg te brengen in de verzekeringssector.
 
Spotr is een van de 13 winnende bedrijven in de vierde editie van de Zurich Innovation Championship uit een recordaantal van 3.500 inzendingen, in de categorie 'Commerciële Verzekeringen'. Vóór de wereldwijde selectie werd Spotr al gekozen als lokale Ierse winnaar. Dit wereldwijde startup-programma, in 2018 gestart door Zurich Insurance Group, is uitgegroeid tot de grootste open innovatiewedstrijd voor startups in de verzekeringssector.
 
"In de afgelopen jaren is de insurtech markt tot bloei gekomen en we zien veel kansen om die nieuwe ideeën en technologieën te benutten en ze te integreren in de manier waarop we werken", aldus Paolo Mantero, Group Chief Strategy Officer. "Deze initiatieven pakken belangrijke gebieden aan waar we geloven dat het omarmen van transformatie cruciaal is voor de toekomst van verzekeringen."
 
Spotr inspecteert grote vastgoedportefeuilles met behulp van AI op schaal, waarmee bedrijven 100% van hun portefeuille kunnen inspecteren tegen een fractie van de gebruikelijke kosten. Met Spotr kunnen verzekeraars hun klanten beschermen door eenvoudig onderverzekering te detecteren of te voldoen aan regelgeving, risico's opsporen en leads identificeren voor nieuwe proposities.
 
Na hun succesvolle selectie zal Spotr deelnemen aan een vier maanden durend acceleratorprogramma, waarbij ze samenwerken met de business units van Zurich Ireland om hun oplossing te verfijnen en een uitgebreid business plan te ontwikkelen. Tijdens deze periode ontvangt Spotr zowel financiële als niet-financiële ondersteuning, waaronder begeleiding door Zurich-executives en toegang tot interne en externe experts. 
 
Daarnaast ontvangt Spotr $100.000 aan financiële ondersteuning en $120.000 aan credits voor Microsoft Azure, wat hen in staat zal stellen hun platform verder op te schalen. Het accelerator programma wordt afgesloten met een Demo Day op 27 september 2023.
 
"We zijn ontzettend trots op onze selectie als een winnaar in de Global Zurich Innovation Championship uit 3.500 internationale inzendingen ", zegt Dirk Huibers, CEO van Spotr. "We zijn op een missie om innovatie in de verzekeringssector te stimuleren en deze erkenning versterkt ons vertrouwen in de kracht van onze AI om onderverzekering te identificeren en mensen te helpen beschermd te zijn in tijden van nood. Met de steun van Zurich en het geweldige accelerator programma zijn we ervan overtuigd dat we de verzekeringssector kunnen helpen veranderen naar datagedreven eerlijke en accurate pricing."
 
Over Spotr
Spotr biedt een betaalbare oplossing voor het digitaal inspecteren van 100% van verzekeringsportefeuilles. Spotr verzamelt eerst afbeeldingen en andere data op basis van een adreslijst, waarbij een compleet visuele profiel van elk pand in de portefeuille wordt gemaakt. Met behulp van geavanceerde AI-algoritmen voert Spotr grootschalige beeldinspecties uit om kenmerken zoals materialisatie, conditie en typologie te identificeren. Spotr’s use case specieke scoringssysteem markeert panden die aandacht vereisen. Spotr stelt verzekeraars hiermee in staat om onderverzekering te detecteren, te voldoen aan regelgeving, risico's op te sporen en leads te identificeren voor nieuwe proposities.
Geplaatst op 23-05-2023

< VorigeVolgende >


Share on: