Consumentenbond waardeert AnsvarIdéa als veruit de beste op duurzaamheid

Uit een onlangs verschenen onderzoek van de Consumentenbond blijkt AnsvarIdéa met kop en schouders boven andere verzekeraars uit te steken op het gebied van duurzaamheid en schadeverzekeringen voor particulieren. Waar Ansvar rond een 9 scoort voor Opstal, Inboedel en Aansprakelijkheid, behaalde de nummer twee gemiddeld een 7.

Adfiz
In januari van dit jaar kreeg AnsvarIdéa voor haar verzekeringsproducten van de Bewust-lijn al een eervolle vermelding bij het Adfiz-onderzoek naar duurzame ontwikkelingen in de verzekeringsbranche. 

Consumentengids
De Consumentenbond heeft in haar Geldgids van juni/juli de woonverzekeringen van ongeveer 30 verzekeraars beoordeeld op de mate van duurzaamheid. Bij de onderzochte woonverzekeringen kregen de verzekeringen van AnsvarIdéa een opvallend hogere waardering. Zo kreeg zowel de opstalverzekering als de inboedelverzekering een 9,2, voor de aansprakelijkheidsverzekering scoorden ze een 8,9. De nummer twee op de lijst kreeg als rapportcijfers een 7,6, 6,5 en 6,7.
 
AnsvarIdéa verzekerde al vanuit een principiële gedachte voordat het populair werd
Peter van Geijtenbeek, algemeen directeur van AnsvarIdéa: “Dit is wel mooi om te lezen hoor, want Ansvar verzekerde al vanuit een principiële gedachte lang voordat het populair werd. Al jaren zijn wij met een toegewijd team aan het pionieren op het gebied van duurzame verzekeringen. Als dan uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat je zo goed scoort, voelt dat toch als een kroon op het werk. Wel moet ik daar natuurlijk direct aan toevoegen dat we met zijn allen nog veel stappen te maken hebben. 
 
Naast waardering voor de collega’s die dit mogelijk hebben gemaakt, heb ik ook veel waardering voor de met ons samenwerkende intermediairs die bij de ontwikkeling van deze verzekeringen met ons hebben meegedacht. 
 
Onderwerp leeft bij de consument
Ik vind het mooi om te zien dat de aandacht voor duurzaamheid in combinatie met verzekeren binnen de hele branche nu breed begint te groeien. Het onderwerp leeft ook echt bij de consument.
 
Het feit dat nu ongeveer 30 verzekeraars actief aan het kijken zijn hoe zij het onderwerp 'duurzaamheid' onderdeel van hun verzekeringen kunnen maken is belangrijk. Hoe blij ik ook ben met deze erkenning door de Consumentenbond vind ik de beweging die de totale markt nu maakt nog belangrijker.
 
Dit is maar het begin. In de komende jaren zullen de verzekeringen van ons, maar ik denk ook van andere aanbieders, steeds meer geladen worden met elementen die een duurzamere samenleving stimuleren.
 
Wij zijn op weg, maar we weten met elkaar dat we nog een lange weg te gaan hebben”.
 
Het Consumentbondartikel leest u hier: https://www.consumentenbond.nl/geldgids/geldgids-special
 
Geplaatst op 08-06-2023

< Vorige


Share on: