Beursintroductie voor verzekeringsstart-up Lemonade

Lemonade's IPO (Initial Public Offering) komt enkele weken na de IPO van de Amerikaanse verzekeringsvergelijkingssite SelectQuote Inc. Het bedrijf is voornemens een lijst van zijn aandelen onder het symbool LMND aan te bieden.

Lemonade's IPO, oftewel Initial Public Offering (beursintroductie), komt slechts enkele weken na de IPO van de Amerikaanse verzekeringsvergelijkings-site SelectQuote Inc., welke 360 miljoen euro opbracht in zijn aanbod. Daarmee had het een sterk debuut, met aandelen die meer dan 40% in hun marktdebuut zijn gestegen.

Tech-gedreven verzekerings start-up Lemonade Inc. verwacht voordeel te behalen uit het recente marktherstel na de coronacrisis. Het in 2016 in New York opgerichte bedrijf maakt deel uit van een groeiend aantal jonge bedrijven die de verzekeringssector door beter gebruik van technologie willen opschudden. Lemonade biedt verzekeringen aan in 28 staten van de Verenigde Staten en op markten in Europa - sinds april van dit jaar ook in Nederland. Al het geld dat overblijft na het uitbetalen van schadeclaims schenkt Lemonade aan liefdadigheidsinstellingen die door de klanten zelf worden uitgekozen.
 
Het bedrijf zegt het volledige verzekeringsproces te hebben gedigitaliseerd, waarbij dit proces makelaars- en papierwerk door algoritmen vervangt en polissen in zo mogelijk 90 seconden en betaling van claims in drie minuten verstrekt.
De internetverzekeraar heeft sinds zijn oprichting in 2016 meer dan 1,2 miljoen polissen verkocht. De Japanse giga-investeerder Softbank, de grote Duitse verzekeraar Allianz en de investeringstak van Google staken al geld in Lemonade. Vorig jaar werd het bedrijf een waarde van 2 miljard dollar toegekend.
 
Het bedrijf is van plan om een lijst van zijn aandelen op de New York Stock Exchange onder het symbool LMND aan te bieden met de U.S. Securities and Exchange Commission. Goldman Sachs, Morgan Stanley en Barclays behoren tot de underwriters van de IPO.
Geplaatst op 09-06-2020

Volgende >


Share on: