Openclaims breidt uit naar de Duitse markt

Het Nederlandse SaaS-platform voor claims- en schadeherstelmanagement, Openclaims, opent per 1 april 2022 een kantoor in Keulen, Duitsland. Gezien de enorme groei die de Amsterdamse onderneming op de Nederlandse markt heeft doorgemaakt, is de opening van het Duitse kantoor een logische stap. In oktober 2021 openden zij al een kantoor in Kopenhagen, Denemarken.

Evenals in Nederland en Scandinavië heeft de Duitse automobielmarkt te maken met een sterk veranderend landschap en snel toenemende consumentenbehoeften. Dit vraagt om flexibele en innovatieve oplossingen, waarmee backoffice processen volledig geautomatiseerd kunnen worden en data een centrale rol krijgt. Het Openclaims-platform speelt in op deze behoefte. Klanten kunnen snel en flexibel schade- en herstelprocessen digitaliseren en data-gedreven maken.

Stephan Stergiou, CEO Openclaims, over de uitbreiding naar Duitsland: “Na de opening van ons kantoor in Kopenhagen, dat de Scandinavische markt bedient, was Duitsland voor ons een logische stap. Naast de omvang van de markt, bewegen we mee met onze klanten. Dit zorgt ervoor dat wij dit jaar nog meer lokale kantoren gaan openen. Ook in de Nederlandse markt blijven wij groeien en uitbreiden. Nieuwe samenwerkingen maken wij binnenkort bekend.”

Openclaims biedt een Software as a Service (SaaS) oplossing aan klanten in de lease-, verzekerings-, en automobielmarkt. Het platform biedt end-to-end oplossingen waarmee hun klanten touchless backend claims- en reparatieprocessen kunnen bouwen, digitale klantreizen kunnen configureren en data-gedreven distributie van autoreparaties kunnen inrichten. Klanten als LeasePlan, Schadegarant, Stern en de Duitse online verzekeraar rhion (RheinLand Versicherungsgruppe) werken inmiddels al met het Openclaims platform. De resultaten zijn een hogere klanttevredenheid, lagere out of pocket claim- en reparatiekosten, lagere proceskosten en een hogere kwaliteit van de reparatie.

Geplaatst op 24-03-2022

< VorigeVolgende >


Share on: